Velkommen til skolen

En kort præsentation af vores herlige skole, hvor vi hver dag gør vores ypperste for at alle skolens elever har en fantastisk hverdag og udvikler sig fagligt, personligt og socialt.

Vor Frue Skole er Roskilde Kommunes mindste folkeskole og er 130 år gammel og er smukt beliggende lidt uden for Roskilde i landsbyen Vor Frue. Skolen er rig på sjæl og traditioner, og på trods af skolens alder er de fysiske inde– og udendørs rammer rigtig gode.

I 2019 blev skolen omdannet til en indskolingsskole med elever fra 0.kl– 3. kl. samtidig med, at skole og SFO flyttede sammen på skolens matrikel.

Lærere og pædagoger har et tæt samarbejde omkring eleverne på skolen/SFO, samtidig med at personalet ligeledes samarbejde med naboskolen Østervangsskolen, hvor eleverne fortsætter til efter 3. klasse.