SFO Vor Frue Skole

Billede fjernet.Velkommen til Vor Frue Skoles SFO

Vi byder velkommen til Vor Frue SFO - en lille og hyggelig SFO midt i Vor Frue by lidt uden for Roskilde. Som en del af Vor Frue Skole deler vi bl.a. lokaler med skolen og indgår i et tæt og frugtbart samarbejde med skolens lærere, ligesom pædagogerne også er repræsenteret i skoledelen.

Fællesskaber

Noget af det der især kendetegner Vor Frue SFO, er de gode fællesskaber på tværs af klassetrin og alder. Hos os har alle børn krav på, at føle sig som en aktiv del af fællesskabet. Det gælder både de relationer børnene har til hinanden og til os voksne. Hos os skal det slet ikke være muligt at fravælge fællesskabet. Når det er sagt, så anerkender vi også, at nogle børn har brug for lidt ’alene-tid’ ved Barbie-huset, i hyggekrogen eller andre steder. Det har vi naturligvis også respekt for.

Vi er en ganske lille SFO hvilket muliggør en høj grad af nærhed og hos os er der altid en voksen tæt på.

Vores pædagogiske tilgang

Ved Vor Frue SFO er vi meget optagede af børnenes individuelle og grupperelaterede behov. Det betyder ikke, at vi føjer børnene i alt, hvad de gør. Vi rammesætter derimod på en måde, der sikrer, at vi har det godt sammen:

• at man taler pænt
  •  at man er en god kammerat
  • at man rydder op efter sig
  • at man færdiggør det, man er startet på osv.

Vi udfordrer også børnene og udvikler/udvider deres horisont. Det gør vi med afsæt i en nysgerrighed på det enkelte barns perspektiver, på børnegruppen som helhed, og ved løbende at være i dialog med børnene om, hvad deres interesser er og hvad de hver og især er optagede af. Vi er opmærksomme på, at børnene har været længe i skole og at det er deres fritid når de kommer i SFO.

Vi vil glæde os til at møde jer J

Mål og indholdsbeskrivelse

Shape Created with Sketch.